Wij voeren workshops, studiedagen, trainingen en opleidingen uit na grondige afstemming over het doel, het programma en de transfer.
Trainingen
- Maatwerkcursussen stellen we samen na een verkennend gesprek op uw school of opleiding. Uw vraag staat centraal. Op basis van uw wensen, ideeën, concepten, e.d. bieden wij een schriftelijk voorstel aan. Wij geven cursus als u akkoord gaat.
- De tweedaagse cursus “Het podium op” geeft beginnende mbo- en hbo-docenten overzicht en zelfvertrouwen. Het programma bestaat uit thema’s als werken in teams, werkvormen, presentatietechniek, studententypen, de schoolorganisatie, e.d. Incompany uitgevoerd voor minimaal 6 deelnemers.
- De vijftiendaagse “Didactische cursus voor hbo-docenten” leidt tot een pedagogische didactische aantekening. De cursus is modulair opgezet en wordt op uw locatie uitgevoerd. De cursus wordt uitgevoerd voor min 8 en max. 12 kandidaten. De totale cursus vraagt van u docenten 300 studiebelastingsuren. Een goed gekeurd portfolio leidt na een succesvol eindassessment tot een certificaat.
- De tweedaagse of eendaagse cursus “Timemanagement voor docenten” leidt tot taakverheldering, doordachte keuzen en tot een set praktische tools en tips. Incompany uitgevoerd en voorzien van testmateriaal, spelvormen en een boek bieden wij deze cursus aan voor docenten die hierbij gebaat zijn.
- De tweedaagse cursus “Efficient vergaderen in het onderwijs” wordt uitgevoerd door uw handelingen als team, manager en docent te filmen en te bespreken aan de hand van beelden en modellen. Aangepaste vergadertechnieken worden opnieuw gefilmd om zo tot stabiele gedragsverandering te komen.
Studiedagen
- Studiedagen over “Tijdbesparend werken” in het MBO en HBO. Een checklist met 77 tijdverslindende acties maakt zichtbaar wat te veel tijd kost. Helder wordt wat het team daaraan gaat doen.
- Studiedagen over beoordelingsgedrag met de “Duiven en havikentest”. Docenten leren hun beoordelingsstijl aanpassen aan de functie van de toets. Een test met 30 stellingen en 40 beoordelingssituaties leidt tot adequaat beoordelingsgedrag.
- Studiedagen over studentenbenadering met het “Studenttypespel”. Verschillende type studenten op kaarten leidt tot een succesvolle bespreking van een onderlinge aanpak: hoe benaderen wij dit type studenten?
- Studiedagen over drijfveren met de “Voorkeurentest voor docentrollen”. POP gesprekken krijgen inhoud, teamsamenstellingen worden zichtbaar en nascholingen vinden gericht plaats door de voorkeurentest naar 8 docentrollen.
- Studiedagen over informeel leidinggeven met het “Dilemmaspel”. Coordinerende docenten zonder bevoegdheden hebben straks glashelder hoe zij leiding willen geven als collega. Zij krijgen 50 dilemma’s aangereikt.
- Studiedagen die gericht zijn op specifieke thema’s worden na een verkennend gesprek nader ingevuld en in een schriftelijk voorstel aan u voorgelegd.